woensdag 28 mei 2008

Tele Atlas is bijna binnen

Al een hele tijd geleden schreef ik dat Tele Atlas (AMS:TA) zeer waarschijnlijk toch door TomTom zou worden overgenomen voor €30.

Nu ziet echt alles er na uit dat dit gaat gebeuren. De koers staat ook nog maar op een zuchtje weg van de €30. Maar voor dit gebeurde, en voor TomTom officieel de toestemming kreeg om Tele Atlas over te nemen van Europa maakt het aandeel nog heel rare sprongen.

Ikzelf heb het aandeel gekocht gehad op 19/03 tegen net geen € 22
Voor mij zat er dus een potentieel in van meer dan 36%
Maar tja, mijn emoties lieten me meeslepen om het aandeel na een maand terug te verkopen tegen iets meer dan €26. Toch een mooie winst van 18%. Maar toch, ik probeer op de beurs zo rationeel mogelijk te handelen, en niet te speculeren, en toch verkocht ik het te vroeg. Waarom? Omdat ikzelf sterk begon te twijfelen, en op de exitknop drukte.

En zo ondervond ik zelf nog maar eens hoe moeilijk het is om rationeel te handelen op de beurs. (Trouwens dit had toch een serieus speculatief kantje)

Geen opmerkingen: